21 marca br. odbyła się konferencja online dla przedstawicieli organów prowadzących szkoły z naszego regionu. Spotkanie zostało zorganizowane przez Zachodniopomorską Kurator Oświaty w związku z sytuacją dotyczącą zgłaszania do publicznych placówek i szkół dzieci uchodźców z Ukrainy. (więcej…)
Kategoria: Komunikaty
Konkurs MEiN oraz Centrum Nauki Kopernik „Nauka dla Ciebie”
Minister Edukacji i Nauki oraz Centrum Nauki Kopernik organizują konkurs „Nauka dla Ciebie”. (więcej…)
Załączniki
Bilans zdrowia dzieci i młodzieży – list Ministra Zdrowia
Prosimy o upowszechnienie załączonego listu Ministra Zdrowia, skierowanego do rodziców i opiekunów, w sprawie badań bilansowych zdrowia dzieci i młodzieży.
Badania bilansowe priorytetem w profilaktyce
Podjęcie działań na rzecz zwiększenia udziału dzieci i młodzieży w systematycznych badaniach bilansowych wykonywanych przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej ma istotny wpływ na wczesne wykrycie nieprawidłowości rozwoju oraz podjęcie właściwych kroków, zmierzających do poprawy sytuacji zdrowotnej dziecka.
Właściwe wzorce zdobyte w domu i w szkole mają wpływ na zachowanie dobrostanu zdrowotnego społeczeństwa. Duże znaczenie w kształtowaniu postaw i umiejętności uczniów z zakresu profilaktyki zdrowotnej mają sami rodzice. Dlatego tak ważne jest, aby przypomnieć o uprawnieniach dostępnych w systemie zdrowia. Wszelkie działania profilaktyczne, w tym niwelujące ewentualne problemy zdrowotne, są obecnie bardzo potrzebne i uzasadnione.
Załączniki
Wytyczne GIS dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3
Główny Inspektorat Sanitarny wydał wytyczne przeciwepidemiczne dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 (VI aktualizacja – 11 marca 2022 r.).
W trosce o bezpieczeństwo uczniów, pracowników szkół i ich najbliższych rekomendowane jest szczepienie jako świadoma decyzja w zakresie ochrony przez zachorowaniem i przenoszeniem COVID-19.
Organizacja opieki w podmiocie
- Grupa dzieci wraz z opiekunem powinna, w miarę możliwości, przebywać w wyznaczonej i stałej sali (zalecenia dotyczące spożywania posiłków poniżej).
- Zaleca się, aby do grupy dzieci przyporządkowani byli, w miarę możliwości organizacyjnych, ci sami opiekunowie.
- W sali, w której przebywa grupa, należy usunąć przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie uprać lub dezynfekować. Jeżeli do zajęć wykorzystywane są przybory sportowe (piłki, skakanki, obręcze itp.) należy je dokładnie myć, czyścić lub dezynfekować.
- Dziecko nie powinno zabierać ze sobą do placówki i z placówki niepotrzebnych przedmiotów. W przypadku dzieci, które do placówki przyniosą zabawkę, ich opiekunowie powinni zapewnić, aby dzieci ich nie udostępniały innym, natomiast rodzice / opiekunowie dziecka powinni zadbać o regularne czyszczenie/ pranie/ ew. dezynfekcję zabawki.
- Należy wietrzyć sale co najmniej raz na godzinę, a także w czasie gdy dzieci nie przebywają w sali, oraz w razie potrzeby również w czasie zajęć.
- W miarę możliwości organizacyjnych należy zapewnić taką organizację pracy, która ograniczy stykanie się ze sobą poszczególnych grup dzieci (np. różne godziny przyjmowania grup do placówki, różne godziny zabawy na dworze).
- Personel kuchenny i pracownicy administracji oraz obsługi sprzątającej powinni ograniczyć do minimum kontakty z dziećmi oraz nauczycielami. W przestrzeni wspólnej zaleca się stosowanie przez nich maseczki (najlepiej chirurgicznej).
- Rekomenduje się zachowanie dystansu przez rodziców i opiekunów przyprowadzających/odbierających dzieci do/z podmiotu w odniesieniu do pracowników podmiotu, jak i innych dzieci i ich rodziców.
- Rodzice mogą wchodzić z dziećmi do przestrzeni wspólnej podmiotu,
z zachowaniem zasady – 1 rodzic z dzieckiem/dziećmi lub dystansu od kolejnego rodzica z dzieckiem/dziećmi, przy czym należy przestrzegać środków ostrożności (min. maseczka, dezynfekcja rąk). - W przypadku odbywania przez dziecko okresu adaptacyjnego w placówce rodzic/opiekun za zgodą dyrektora placówki może przebywać na terenie placówki z zachowaniem środków ostrożności (min. maseczka, dezynfekcja rąk, tylko osoba zdrowa). Należy ograniczyć dzienną liczbę rodziców/ opiekunów dzieci odbywających okres adaptacyjny w placówce do niezbędnego minimum, umożliwiając osobom zachowanie dystansu od osób trzecich.
- Do podmiotu może uczęszczać wyłącznie dziecko zdrowe bez objawów infekcji lub choroby zakaźnej oraz gdy nie został nałożony na nie obowiązek kwarantanny lub izolacji domowej.
- Dzieci do podmiotu są przyprowadzane/odbierane przez osoby zdrowe bez objawów infekcji lub choroby zakaźnej oraz gdy nie został nałożony na nie obowiązek kwarantanny lub izolacji domowej.
- Rekomenduje się nie przyprowadzanie dziecka do podmiotu, jeżeli w domu przebywa osoba w izolacji w warunkach domowych.
- Należy ograniczyć przebywanie osób trzecich w placówce do niezbędnego minimum, z zachowaniem środków ostrożności (m.in. maseczka, dezynfekcja rąk, tylko osoby zdrowe).
- Należy zapewnić sposoby szybkiej komunikacji z rodzicami/opiekunami dziecka.
- Rekomenduje się zakup termometru, najlepiej bezdotykowego (minimum
1 termometr na podmiot) – dezynfekcja po użyciu w danej grupie. W przypadku posiadania innych termometrów niż termometr bezdotykowy, konieczność jego dezynfekcji po każdym użyciu. - Należy uzyskać zgodę rodziców/opiekunów na pomiar temperatury ciała dziecka jeśli zaistnieje taka konieczność, w przypadku wystąpienia niepokojących objawów chorobowych.
- Jeśli pracownik podmiotu zaobserwuje u dziecka objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych (w szczególności temperatura powyżej 38°C, kaszel, duszności),należy odizolować je w odrębnym pomieszczeniu lub wyznaczonym miejscu z zapewnieniem minimum 2 m odległości od innych osób i niezwłocznie powiadomić rodziców/opiekunów w celu pilnego odebrania dziecka z podmiotu.
- Rekomenduje się korzystanie przez dzieci z pobytu na świeżym powietrzu, optymalnie na terenie podmiotu, ale z możliwością skorzystania z terenów rekreacyjnych.
- W przypadku korzystania przez grupę z placu zabaw poza terenem danego podmiotu zaleca się korzystanie z niego po uprzednim czyszczeniu z użyciem detergentu lub dezynfekowanie sprzętów/ przedmiotów, do których dzieci będą miały dostęp.
- Sprzęt na placu zabaw lub boisku, należącym do podmiotu, powinien być regularnie czyszczony z użyciem detergentu lub dezynfekowany, jeśli nie ma takiej możliwości należy zabezpieczyć go przed używaniem.
Higiena, czyszczenie i dezynfekcja pomieszczeń i powierzchni
- Przed wejściem do budynku należy umożliwić skorzystanie z płynu dezynfekującego do rąk oraz zamieścić informację o obligatoryjnym dezynfekowaniu rąk przez osoby dorosłe, wchodzące do podmiotu.
- Rekomenduje się, aby rodzice/opiekunowie dezynfekowali dłonie przy wejściu oraz zasłaniali nos i usta przy pomocy maseczki.
- Należy regularnie myć ręce wodą z mydłem oraz dopilnować, aby robiły to dzieci, szczególnie po przyjściu do podmiotu, przed jedzeniem i po powrocie ze świeżego powietrza oraz po skorzystaniu z toalety.
- Rekomenduje się monitoring codziennych prac porządkowych, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymywania w czystości ciągów komunikacyjnych, dezynfekcji powierzchni dotykowych – poręczy, klamek i powierzchni płaskich, w tym blatów w salach
i w pomieszczeniach spożywania posiłków, klawiatury, włączników. - Przeprowadzając dezynfekcję należy ściśle przestrzegać zaleceń producenta znajdujących się na opakowaniu środka do dezynfekcji. Ważne jest ścisłe przestrzeganie czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń, przedmiotów, tak aby dzieci nie były narażone na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji.
- Personel opiekujący się dziećmi i pozostali pracownicy podmiotu w razie konieczności powinni być zaopatrzeni w indywidualne środki ochrony osobistej – jednorazowe rękawiczki, maseczki, a także fartuchy z długim rękawem (do użycia np. do przeprowadzania zabiegów higienicznych u dziecka – adekwatnie do aktualnej sytuacji).
- Zaleca się wywieszenie w pomieszczeniach sanitarnohigienicznych plakatów
z zasadami prawidłowego mycia rąk, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji rąk – instrukcje (tam, gdzie jest taka potrzeba, również w języku ukraińskim). - Należy zapewnić bieżącą dezynfekcję toalet.
Gastronomia
- Należy wyłączyć źródełka i fontanny wody pitnej, zapewnić korzystanie z innych dystrybutorów przez dzieci pod nadzorem opiekuna; zalecenia higieniczne
w przypadku innych dystrybutorów wody zostały wskazane na stronie internetowej GIS. - Przy organizacji żywienia (stołówka, kuchnia) w instytucji, obok warunków higienicznych wymaganych przepisami prawa odnoszących się do funkcjonowania żywienia zbiorowego, dodatkowo wprowadzić należy zasady szczególnej ostrożności dotyczące zabezpieczenia epidemiologicznego pracowników, w miarę możliwości odległość stanowisk pracy, a jeśli to niemożliwe – środki ochrony osobistej, płyny dezynfekujące do czyszczenia powierzchni i sprzętów. Szczególną uwagę należy zwrócić na utrzymanie wysokiej higieny, mycia i dezynfekcji stanowisk pracy, opakowań produktów, sprzętu kuchennego, naczyń stołowych oraz sztućców.
- Korzystanie z posiłków musi być bezpieczne, w miejscach do tego przeznaczonych, w tym rekomenduje się zmianowe wydawanie posiłków, czyszczenie blatów stołów i poręczy krzeseł po każdej grupie. Wielorazowe naczynia i sztućce należy myć w zmywarce z dodatkiem detergentu,
w temperaturze minimum 60°C lub je wyparzać. - Od dostawców cateringu należy wymagać pojemników i sztućców jednorazowych, w przypadku braku możliwości wysokotemperaturowego mycia sztućców w placówce.
Postępowanie w przypadku podejrzenia zakażenia u personelu podmiotu
- Zaleca się, aby do pracy w podmiocie przychodziły jedynie osoby bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz których domownicy nie przebywają w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji.
- Należy wyznaczyć i przygotować (m.in. wyposażenie w środki ochrony i płyn dezynfekujący) pomieszczenie lub wydzielić obszar, w którym będzie można odizolować osobę w przypadku zdiagnozowania objawów chorobowych.
- Należy przygotować procedurę postępowania na wypadek zakażenia koronawirusem lub zachorowania na COVID-19, która powinna uwzględniać minimum następujące założenia:
- Pracownicy/obsługa podmiotu, którzy podejrzewają u siebie COVID-19 nie powinni przychodzić do pracy, powinni pozostać w domu i zapisać się na test przez stronę rządową lub wykonać go w aptece.
- Zaleca się bieżące śledzenie informacji Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia, dostępnych na stronie poświęconej koronawirusowi, a także obowiązujących przepisów prawa.
- Obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik, należy poddać gruntownemu sprzątaniu, zgodnie z funkcjonującymi w podmiocie procedurami oraz zdezynfekować powierzchnie dotykowe (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
- W przypadku potwierdzonego zakażenia SARS-CoV-2 na terenie podmiotu należy stosować się do zaleceń państwowego powiatowego inspektora sanitarnego*.
* Zawsze, w przypadku wątpliwości należy zwrócić się do właściwej powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej w celu konsultacji lub uzyskania porady
Działania skierowane do szkół podstawowych i ponadpodstawowych w ramach kampanii Nasz Klimat – MKiŚ
Ministerstwo Klimatu i Środowiska realizuje kampanię informacyjno-edukacyjną „Nasz klimat”. Głównym celem działań jest promowanie ekologicznych postaw i nawyków wśród Polaków, budowanie wrażliwości społecznej w zakresie dbałości o stan środowiska naturalnego oraz edukacja i budowanie świadomości nt. konsekwencji zmian klimatu i globalnego ocieplenia. (więcej…)
15. Festiwal Piosenki „Integracja malowana dźwiękiem”
Do 10 kwietnia można przesyłać zgłoszenia do 15. Jubileuszowej edycji Małopolskiego Festiwalu Piosenki „Integracja malowana dźwiękiem” w Bochni. Formularz zgłoszeniowy jest dostępny na stronie internetowej wydarzenia. Warsztaty i koncerty zaplanowano w dniach 7 – 9 czerwca 2022 roku. Festiwal odbywa się pod honorowym patronatem Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser-Dudy. Głównym Partnerem jest Województwo Małopolskie. (więcej…)
Lustro Biblioteki – darmowe książki dla dzieci w języku ukraińskim
Lustro Biblioteki udostępni za darmo 70 książek dla dzieci w języku ukraińskim. Pełne treści książek są udostępniane dzięki Stowarzyszeniu Osvitoria.
Szczegółowe informacje oraz e-booki, są do pobrania za darmo na stronie internetowej.
Konkurs na stanowisko nauczycieli w Szkołach Europejskich w Brukseli (Bruksela I), w Luksemburgu (Luksemburg I) i w Varese
Minister Edukacji i Nauki poszukuje kandydatów na stanowiska nauczycieli w Szkołach Europejskich w Brukseli (Bruksela I), w Luksemburgu (Luksemburg I) i w Varese:
- matematyki w szkole średniej w Brukseli (Bruksela I),
- chemii w szkole średniej w Luksemburgu (Luksemburg I),
- języka polskiego w szkole średniej w Brukseli (Bruksela I),
- języka polskiego w szkole średniej w Varese,
- wychowania fizycznego w szkole średniej w Brukseli (Bruksela I), nauczanie w języku angielskim lub języku francuskim,
- sztuki w szkole średniej w Brukseli (Bruksela I), nauczanie w języku angielskim lub języku francuskim,
- fizyki w szkole średniej w Luksemburgu (Luksemburg I), nauczanie w języku angielskim,
- języka angielskiego w szkole podstawowej w Brukseli (Bruksela I),
- języka angielskiego w szkole średniej w Luksemburgu (Luksemburg I),
- języka francuskiego w szkole średniej w Luksemburgu (Luksemburg I),
- języka niemieckiego w szkole średniej w Luksemburgu (Luksemburg I),
- wychowania fizycznego w szkole średniej w Luksemburgu (Luksemburg I), nauczanie w języku angielskim lub francuskim.
Szczegółowe warunki konkursu znajdują się na stronie internetowej oraz w załączniku.iwon
Załączniki
Ogólnopolska konferencja centrów kształcenia zawodowego i szkół dokształcających młodocianych pracowników
Koordynator Kształcenia Zawodowego Młodocianych Pracowników Województwa Zachodniopomorskiego pani Elżbieta Paprocka zaprasza na ogólnopolską konferencję centrów kształcenia zawodowego i szkół dokształcających młodocianych pracowników, w tym wojewódzkich koordynatorów w zakresie dokształcania teoretycznego zawodowego. Spotkanie odbędzie się w dniu 7 kwietnia 2022 roku, w godzinach 10.00 – 15.00, w Hotelu Focus w Szczecinie (ul. Małopolska 23).
W załączniku znajduje się plan konferencji.
Załączniki
XII Międzynarodowe Sympozjum Naukowe IWRD pt. „Skuteczna pomoc dziecku z autyzmem – diagnoza, terapia i badania naukowe”
Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku zaprasza na XII Międzynarodowe Sympozjum Naukowe IWRD pt. „Skuteczna pomoc dziecku z autyzmem – diagnoza, terapia i badania naukowe”, które odbędzie się 25 marca 2022 roku, w godzinach 15.00 – 19.30. W wydarzeniu uczestniczyć będą autorytety w dziedzinie terapii zaburzeń rozwojowych z Polski i USA. Udział w sympozjum jest bezpłatny.
Szczegóły przedsięwzięcia oraz link do rejestracji dostępne są na stronie internetowej. Informacji udziela pan Ernest Janczyk, Koordynator ds. PR IWRD (tel. 695 596 646).
VI Konferencja Fundacji Vis Salutis pod hasłem „Izolacja społeczna jako katalizator cierpienia – pokłosie pandemii”
Fundacja Vis Salutis organizuje VI Konferencję pod hasłem „Izolacja społeczna jako katalizator cierpienia – pokłosie pandemii”, która odbędzie się 26 marca, o godzinie 10.00.
Informacje szczegółowe
Przedsięwzięcie stanowi kontynuację prowadzonego od 2016 roku cyklu, odbywającego się dotychczas pod nazwą „Uzależnienia a wyzwania terapii i edukacji”, która organizowana była wraz z Zakładem Farmakologii Klinicznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, na Auli im. Palucha Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego im. Barlickiego w Łodzi. Udział w konferencji jest całkowicie bezpłatny.
Spotkanie będzie dostępne na kanale YouTube. Więcej informacji na stronie internetowej.
Załączniki
Nagroda IPN „Kustosz Pamięci Narodowej”. Zgłoszenia do 20 marca 2022
Instytut Pamięci Narodowej zaprasza osoby, instytucje i organizacje społeczne do zgłaszania kandydatów do Nagrody „Kustosz Pamięci Narodowej”.
Dla kogo Nagroda?
Nagroda „Kustosz Pamięci Narodowej” przyznawana jest za wybitne dokonania na polu upamiętniania historii Narodu Polskiego w latach 1939–1989 oraz za działalność zbieżną z ustawowymi celami Instytutu Pamięci Narodowej. Laureatów wyłania Kapituła Nagrody, na czele której stoi Prezes IPN. Od 2012 r. jedna z pięciu Nagród może zostać przyznane pośmiertnie. Wyróżnienie ma charakter honorowy, a jego laureaci otrzymują tytuł Kustosza Pamięci Narodowej. W roku 2022 Nagroda zostanie przyznana po raz dwudziesty pierwszy.
Nagrodzeni
W gronie dotychczas wyróżnionych tytułem Kustosza Pamięci Narodowej znajdują się min. Tomasz Strzembosz (2002), Władysław Bartoszewski (2004), Zofia i Zbigniew Romaszewscy (2006), Zofia i Andrzej Pileccy (2015), Prezydent RP na uchodźstwie Ryszard Kaczorowski (2019), a także Komitet Katyński (2010), Społeczny Komitet Pamięci Górników KWK „Wujek” w Katowicach poległych 16 grudnia 1981 r. (2011), Stowarzyszenie „Memoriał” (2012) i Polskie Muzeum w Rapperswilu (2015). Pełna lista laureatów znajduje się w zakładce Konkursy i Nagrody / Nagroda Kustosz Pamięci Narodowej.
Zgłoszenia
Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do zgłaszania kandydatur poprzez wypełnienie i przesłanie formularza online.
Zgłaszający jest zobowiązany razem z wnioskiem przesłać na adres kustosz@ipn.gov.pl podpisane klauzule zgody na przetwarzanie danych (dokumenty dostępne są do pobrania na stronie formularza zgłoszeniowego).
Szczegółowych informacji udzielają:
Piotr Sieczkowski
tel. (22) 581 85 53
Andrzej Jagodziński
tel. (22) 540 58 84
e-mail: kustosz@ipn.gov.pl
Podstawy języka ukraińskiego dla nauczycieli. Nieodpłatne lekcje 8 – 10 marca 2022 roku
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie organizuje nieodpłatne lekcje podstaw języka ukraińskiego dla nauczycieli, aby mogli nawiązać kontakt z dziećmi z Ukrainy, które dołączą do klasy.
Terminy szkoleń
Do wyboru jest kilka terminów lekcji:
- 8 marca (godziny: 15.00 – 16.30 lub 18.30 – 20.00),
- 9 marca (godziny: 16.00 – 17.30 lub 18.00 – 19.30),
- 10 marca (godziny: 15.00 – 16.30 lub 18.30 – 20.00).
Lekcje poprowadzi rodowita Ukrainka
Spotkanie poprowadzi Viktoria Robota, studentka filologii germańskiej na Uniwersytecie Szczecińskim, która przed kilkoma laty przyjechała z Ukrainy do Szczecina. Chce w ten sposób podziękować za pomoc okazywaną jej Rodakom. Rodzina Viktorii została w Ukrainie.
Formularz zgłoszeniowy
Zapisy na szkolenia odbywają się poprzez formularz zgłoszeniowy.
Zajęcia prowadzone będą na platformie Teams.
Nieodpłatne lekcje podstaw języka ukraińskiego dla nauczycieli
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie organizuje nieodpłatne lekcje podstaw języka ukraińskiego dla nauczycieli, aby mogli nawiązać kontakt z dziećmi z Ukrainy, które dołączą do klasy.
Lekcje poprowadzi rodowita Ukrainka
Spotkanie poprowadzi Viktoria Robota, studentka filologii germańskiej na Uniwersytecie Szczecińskim, która przed kilkoma laty przyjechała z Ukrainy do Szczecina. Chce w ten sposób podziękować za pomoc okazywaną jej Rodakom. Rodzina Viktorii została w Ukrainie.
Formularze zgłoszeniowe
Zapisy na szkolenia odbywają się poprzez formularze zgłoszeniowe:
- I grupa (3 i 4 marca, w godzinach 15.00 – 16.30),
- II grupa (3 i 4 marca, w godzinach 17.00 – 18.30).
Zajęcia prowadzone będą na platformie Teams.
Zatrudnienie nauczycieli pochodzących z Ukrainy – udostępnienie ofert pracy
Przypominamy dyrektorom szkół, że, w związku z możliwością zatrudnienia w polskich szkołach nauczycieli pochodzących z Ukrainy, mogą udostępnić oferty pracy na stronie Kuratorium Oświaty w Szczecinie w zakładce „Praca dla nauczycieli – dodaj ofertę”.
Rekrutacja uzupełniająca na bezpłatne szkolenia z edukacji włączającej – zgłoszenia indywidualne i grupowe
Salon Edukacyjny EMPIRIA Sp. z o.o., akredytowany Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie, zaprasza na bezpłatne szkolenia online z edukacji włączającej.
Szczegóły
Wydarzenie skierowane jest do: nauczycieli i przedstawicieli kadry kierowniczej przedszkoli, szkół podstawowych, szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkół podstawowych, liceów, szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie liceów ogólnokształcących, techników, szkół branżowych I i II stopnia oraz do rad pedagogicznych szkół i przedszkoli.
Szkolenie będzie trwało 45 godzin dydaktycznych (6 dni szkoleniowych: 3 części po 2 dni).
Wydarzenie realizowane jest w ramach projektu „Rozwój kompetencji kadr systemu oświaty województwa zachodniopomorskiego w zakresie edukacji włączającej – PRZYJAZNA EDUKACJA”, finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014 – 2020.
Zgłoszenia przyjmowane są poprzez formularz zgłoszeniowy. Terminarz szkolenia znajduje się na stronie internetowej. W przypadku zgłoszenia grupowego należy wypełnić formularz zgłoszenia grupowego
(w załączeniu) i przesłać go na adres projekt@empiria.edu.pl.