Kategoria: Komunikaty

7 kwietnia 2022

Ukraiński uczeń w polskiej szkole – bezpłatne szkolenia dla nauczycieli i rodziców

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego zaprasza do udziału w bezpłatnych szkoleniach, które odbędą się w ramach „Programu wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dla uczniów i nauczycieli finansowanego ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki”. Więcej informacji na stronie Internetowej platformy specjalistyczno-doradczej.

Tematyka szkoleń

  • Stres traumatyczny spowodowany wojną.
  • Jak się zachować, kiedy na wojnie ginie rodzic ukraińskiego ucznia?
  • Lekcje pokoju w warunkach wojennych.
  • Ukraiński uczeń – kultura, doświadczenia, relacje.
7 kwietnia 2022

Wojewódzki konkurs „Eko-Kadr” na spot ekologiczny pod patronatem Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty

Zapraszamy do udziału w wojewódzkim konkursie na spot ekologiczny pn. „Eko – Kadr” w ramach 16. Dąbskich Wieczorów Filmowych. Celem głównym konkursu jest podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa, poprzez zaangażowanie uczniów szkół podstawowych w tworzenie atrakcyjnych i nowoczesnych materiałów edukacyjnych w postaci spotów video. Stwórz krótki spot video ukazujący w kreatywny i optymistyczny sposób  wszelkie działania podejmowane na rzecz ochrony środowiska w dwóch kategoriach: Czyste powietrze i Moja woda. Honorowy Patronat nad wydarzeniem objęła Zachodniopomorska Kurator Oświaty pani Magdalena Zarębska – Kulesza. 

Termin nadsyłania prac mija 22 lipca 2022 roku. Do wygrania: konsola Nintendo Switch, tablet Samsung, głośnik bezprzewodowy, smartwatch.

Szczegóły na stronie:http://wieczoryfilmowe.pl

Załączniki

regulamin eko-kadr 2022
Data: 2022-04-07, rozmiar: 2 MB
5 kwietnia 2022

Bezpłatne studia podyplomowe dla nauczycieli

Na zlecenie Ministra Edukacji i Nauki, rozpoczął się cykl bezpłatnych, dwusemestralnych, doskonalących studiów podyplomowych dla nauczycieli na 3 kierunkach. Wymienione poniżej uczelnie do 31 grudnia 2022 roku podjęły się realizacji studiów na wskazanych kierunkach.

„Doradca Rodziny”

  1. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy.
  2. Uniwersytet Szczeciński.
  3. Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
  4. Akademia Zamojska.
  5. Uniwersytet Zielonogórski.

Studia umożliwią uzyskanie kompetencji i doświadczenia dotyczącego wsparcia informacyjnego rodziny i dziecka w obszarze przysługujących im praw wynikających z międzynarodowych konwencji, prowadzenia poradnictwa w zakresie: trudności w pielęgnacji i wychowaniu dziecka/ ucznia, wsparcia psychologicznego, dostępu do rehabilitacji, oceny potrzeb dziecka/ ucznia/ rodziny w procesie oceny funkcjonalnej, planowania pracy z dzieckiem/ uczniem, jego rodziną i środowiskiem.

„Doskonalące studia podyplomowe dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych”

  1. Uniwersytet w Białymstoku.
  2. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
  3. Uniwersytet Śląski.
  4. Uniwersytet Gdański.
  5. Uniwersytet Warszawski.

Studia są adresowane do czynnych zawodowo nauczycieli posiadających kwalifikacje, w tym przygotowanie pedagogiczne, do pracy w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, chcących poszerzyć swoją wiedzę
na temat funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i umiejętności pracy z nimi. Na studiach tych nauczyciele będą mogli doskonalić swoje umiejętności w zakresie skutecznego udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz rozwijać warsztat pracy, wzbogacony o atrakcyjne sposoby prowadzenia zajęć, w grupie o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych.

„Studia podyplomowe w zakresie metodyki wspomagania komunikacji językowej uczniów”

  1. Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze.
  2. Katolicki Uniwersytet Lubelski.
  3. Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
  4. Uniwersytet Łódzki.
  5. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Studia pozwolą uzyskać praktyczne umiejętności udzielania skutecznego wsparcia dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w zakresie: słyszenia, rozumienia, mówienia, czytania i pisania oraz kompetencji i sprawności językowych.

 

 

30 marca 2022

Bezpłatne treningi piłkarskie dla osób z Ukrainy

Na początku marca Polski Związek Piłki Nożnej umożliwił zgłaszanie się konkretnych Klubów i Akademii, które organizują bezpłatne treningi dla dzieci z Ukrainy. Dzięki temu powstała baza danych wszystkich klubów w Polsce, oferujących bezpłatne treningi dla osób z Ukrainy, w szczególności dla dzieci i młodzieży.

Informacje w bazie

Oprócz danych kontaktowych Klubu, w bazie znajduje się dokładna informacja o tym, jakie roczniki Klub jest w stanie przyjąć na treningi. Pozwoli to każdemu, kto zgłosi się do PZPN lub Ministerstwa Sportu i Turystyki, zostać skierowanym do najbliższego Klubu.

Aktualna baza danych 

Aktualna baza danych klubów: Bezpłatne treningi dla osób z Ukrainy. Baza klubów.

 

30 marca 2022

NIEAKTUALNE: „O Erasmusie słów kilka” – zaproszenie na darmowy webinar

Kuratorium Oświaty w Szczecinie, jako Regionalny Punkt Informacyjny Narodowej Agencji Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności (RPI) zaprasza osoby zainteresowane programem Erasmus+, w szczególności przedstawicieli szkół i placówek oświatowych do udziału w bezpłatnym szkoleniu.

Webinar odbędzie się 8 kwietnia 2022 roku  w godz. 11:00-13:00, w formule on-line. Podczas spotkania zaprezentowane zostaną kluczowe akcje programu oraz możliwe aktywności w ramach projektów finansowanych w ramach Erasmus+.

Rejestracja na spotkanie odbywa się za pośrednictwem strony internetowej. Szczególnie zapraszamy osoby, które dotychczas nie realizowały projektu Erasmus+.

29 marca 2022

II etap konkursu „Polska-Węgry – Historia Przyjaźni”

Informujemy, że II etap konkursu „Polska-Węgry – Historia Przyjaźni” odbędzie się w środę (6  kwietnia) o godzinie 11.00, w sali konferencyjnej Kuratorium Oświaty w Szczecinie (ul. Wały Chrobrego 4). Czas przeznaczony na rozwiązanie zdań testowych to jedna godzina lekcyjna (45 minut).

28 marca 2022

Konferencja „Operacja polska i zbrodnia katyńska – dwa sowieckie ludobójstwa na Polakach”

Dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie wraz z Dyrektorem Biura Edukacji Historycznej – Muzeum Komendy Głównej Policji zapraszają do udziału w konferencji poświęconej operacji polskiej NKWD oraz zbrodni katyńskiej. Wydarzenie będzie miało miejsce 7 kwietnia 2022 r. w auli Komendy Głównej Policji w Warszawie przy ul. Orkana 14. Przedsięwzięcie objęte jest honorowym patronatem Ministra Edukacji i Nauki.

Szczegóły konferencji

Prelekcje wygłoszone w ramach konferencji będą odnosiły się do kwestii dydaktyczno-metodycznych w oparciu o podstawę programową.

Rejestracja osób chcących wziąć udział w konferencji odbywa się wyłącznie drogą on-line i trwa do 28 marca 2022 roku.

28 marca 2022

Konferencja „Włączamy aktywność społeczną i obywatelską w szkole”

Stowarzyszenie CREO zaprasza na konferencję online pt. „Włączamy aktywność społeczną i obywatelską w szkole”. Wydarzenie odbędzie się 31 marca br., w godzinach 9.00 – 15.00. Tematem spotkania będzie aktywizacja młodzieży szkolnej. Udział w konferencji jest bezpłatny.

Tematyka konferencji

  • Panel I: „Wsparcie psychologiczne i edukacyjne społeczności szkolnej w obliczu wojny w Ukrainie”.
  • Panel II : „Aktywność społeczna i wolontariacka na rzecz osób starszych i osób z niepełnosprawnościami”.
  • Panel III : „W stronę aktywizacji obywatelskiej młodych”.

Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Link do konferencji zostanie wysłany po zarejestrowaniu.

W załączniku znajduje się harmonogram spotkania.

 

Załączniki

Harmonogram konferencji
Data: 2022-03-28, rozmiar: 1 MB
28 marca 2022

Program wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dla uczniów i nauczycieli

Program wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dla uczniów i nauczycieli, finansowany ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki, od marca 2022 roku poszerzono o pomoc związaną z działaniami wojennymi na Ukrainie i dużą falą uchodźców w Polskich szkołach.

„Pomoc w zwalczaniu skutków pandemii oraz radzeniu sobie z aktualną sytuacją w kraju związaną z dużą ilością dzieci z Ukrainy w szkołach”

Program skierowany do dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, ich rodziców oraz nauczycieli i specjalistów szkolnych – pedagogów oraz psychologów. Głównym zadaniem jest pomoc w zwalczaniu skutków pandemii COVID-19 oraz aktualną sytuacją w kraju i szkołach związaną z działaniami wojennymi na Ukrainie.

W tym celu zostaną przeprowadzone badania, które mają na celu pogłębioną diagnozę, głównie w zakresie dobrostanu psychicznego uczestników procesu kształcenia na poziomie szkolnictwa podstawowego i ponadpodstawowego.

Szkolenia dla nauczycieli i rodziców

W ramach programu, nauczycielom, specjalistom oraz rodzicom poświęcone zostaną liczne szkolenia przygotowujące do pomocy uczniom doświadczającym trudności.

Opracowane materiały oraz rozwiązania ukierunkowane będą na wsparcie uczniów w radzeniu sobie z sytuacjami kryzysowymi, a także z negatywnymi skutkami pandemii oraz aktualną sytuacją w kraju. Obejmą m.in.: zagadnienia z zakresu wsparcia uczniów, a także metody zapobiegania oraz korygowania zagrożeń u dzieci i młodzieży, interwencji kryzysowej, interwencji wychowawczej, pracy z grupą klasową, z zakresu bezpieczeństwa cyfrowego, wsparcia związanego z pojawieniem się w szkołach dużej ilości uczniów z Ukrainy, gdzie uczniowie ci doświadczyli  przeżyć związanych z wojną.

Internetowa platforma specjalistyczno-doradcza

W ramach tego programu działa internetowa platforma specjalistyczno-doradcza w formie poradni online.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Platformy Specjalistyczno-Doradczej.

22 marca 2022

Ruszył nabór do programu Szkolnych Festiwali Explory

Zachęcamy szkoły z całej Polski do zorganizowania w swojej placówce Szkolnego Festiwalu Explory. Oprócz wsparcia merytorycznego i promocyjnego, szkoły mogą otrzymać grant na dofinansowanie kosztów realizacji wydarzenia. Zgłoszenia przyjmowane są do 30 kwietnia 2022. (więcej…)

22 marca 2022

List dotyczący projektu „Leśna Szkoła z Klimatem”

Minister Edukacji i Nauki, Minister Klimatu i Środowiska, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska oraz p.o. Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych przygotowali list, dotyczący projektu „Leśna Szkoła z Klimatem”. W tekście znajdują się informacje na temat celów i założeń przedsięwzięcia.  (więcej…)

Załączniki

lesnaszkolazklimatem21032022r
Data: 2022-03-22, rozmiar: 93 KB
22 marca 2022

Konferencja online dla przedstawicieli organów prowadzących – materiały pokonferencyjne

21 marca br. odbyła się konferencja online dla przedstawicieli organów prowadzących szkoły z naszego regionu. Spotkanie zostało zorganizowane przez Zachodniopomorską Kurator Oświaty w związku z sytuacją dotyczącą zgłaszania do publicznych placówek i szkół dzieci uchodźców z Ukrainy. (więcej…)

Załączniki

Prezentacja (część I)
Data: 2022-03-22, rozmiar: 3 MB
Prezentacja (część II)
Data: 2022-03-22, rozmiar: 320 KB
18 marca 2022

Bilans zdrowia dzieci i młodzieży – list Ministra Zdrowia

Prosimy o upowszechnienie załączonego listu Ministra Zdrowia, skierowanego do rodziców i opiekunów, w sprawie badań bilansowych zdrowia dzieci i młodzieży.

Badania bilansowe priorytetem w profilaktyce

Podjęcie działań na rzecz zwiększenia udziału dzieci i młodzieży w systematycznych badaniach bilansowych wykonywanych przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej ma istotny wpływ na wczesne wykrycie nieprawidłowości rozwoju oraz podjęcie właściwych kroków, zmierzających do poprawy sytuacji zdrowotnej dziecka.

Właściwe wzorce zdobyte w domu i w szkole mają wpływ na zachowanie dobrostanu zdrowotnego społeczeństwa. Duże znaczenie w kształtowaniu postaw i umiejętności uczniów z zakresu profilaktyki zdrowotnej mają sami rodzice. Dlatego tak ważne jest, aby przypomnieć o uprawnieniach dostępnych w systemie zdrowia. Wszelkie działania profilaktyczne, w tym niwelujące ewentualne problemy zdrowotne, są obecnie bardzo potrzebne i uzasadnione.

Załączniki

List Ministra Zdrowia
Data: 2022-03-18, rozmiar: 146 KB
16 marca 2022

Wytyczne GIS dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3

Główny Inspektorat Sanitarny wydał wytyczne przeciwepidemiczne dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 (VI aktualizacja – 11 marca 2022 r.).

Grafika z tekstem: "Wytyczne GIS dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego"

W trosce o bezpieczeństwo uczniów, pracowników szkół i ich najbliższych rekomendowane jest szczepienie jako świadoma decyzja w zakresie ochrony przez zachorowaniem i przenoszeniem COVID-19.

Organizacja opieki w podmiocie

  • Grupa dzieci wraz z opiekunem powinna, w miarę możliwości, przebywać w wyznaczonej i stałej sali (zalecenia dotyczące spożywania posiłków poniżej).
  • Zaleca się, aby do grupy dzieci przyporządkowani byli, w miarę możliwości organizacyjnych, ci sami opiekunowie.
  • W sali, w której przebywa grupa, należy usunąć przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie uprać lub dezynfekować. Jeżeli do zajęć wykorzystywane są przybory sportowe (piłki, skakanki, obręcze itp.) należy je dokładnie myć, czyścić lub dezynfekować.
  • Dziecko nie powinno zabierać ze sobą do placówki i z placówki niepotrzebnych przedmiotów. W przypadku dzieci, które do placówki przyniosą zabawkę, ich opiekunowie powinni zapewnić, aby dzieci ich nie udostępniały innym, natomiast rodzice / opiekunowie dziecka powinni zadbać o regularne czyszczenie/ pranie/ ew. dezynfekcję zabawki.
  • Należy wietrzyć sale co najmniej raz na godzinę, a także w czasie gdy dzieci nie przebywają w sali, oraz w razie potrzeby również w czasie zajęć.
  • W miarę możliwości organizacyjnych należy zapewnić taką organizację pracy, która ograniczy stykanie się ze sobą poszczególnych grup dzieci (np. różne godziny przyjmowania grup do placówki, różne godziny zabawy na dworze).
  • Personel kuchenny i pracownicy administracji oraz obsługi sprzątającej powinni ograniczyć do minimum kontakty z dziećmi oraz nauczycielami. W przestrzeni wspólnej zaleca się stosowanie przez nich maseczki (najlepiej chirurgicznej).
  • Rekomenduje się zachowanie dystansu przez rodziców i opiekunów przyprowadzających/odbierających dzieci do/z podmiotu w odniesieniu do pracowników podmiotu, jak i innych dzieci i ich rodziców.
  • Rodzice mogą wchodzić z dziećmi do przestrzeni wspólnej podmiotu,
    z zachowaniem zasady – 1 rodzic z dzieckiem/dziećmi lub dystansu od kolejnego rodzica z dzieckiem/dziećmi, przy czym należy przestrzegać środków ostrożności (min. maseczka, dezynfekcja rąk).
  • W przypadku odbywania przez dziecko okresu adaptacyjnego w placówce rodzic/opiekun za zgodą dyrektora placówki może przebywać na terenie placówki z zachowaniem środków ostrożności (min. maseczka, dezynfekcja rąk, tylko osoba zdrowa). Należy ograniczyć dzienną liczbę rodziców/ opiekunów dzieci odbywających okres adaptacyjny w placówce do niezbędnego minimum, umożliwiając osobom zachowanie dystansu od osób trzecich.
  • Do podmiotu może uczęszczać wyłącznie dziecko zdrowe bez objawów infekcji lub choroby zakaźnej oraz gdy nie został nałożony na nie obowiązek kwarantanny lub izolacji domowej.
  • Dzieci do podmiotu są przyprowadzane/odbierane przez osoby zdrowe bez objawów infekcji lub choroby zakaźnej oraz gdy nie został nałożony na nie obowiązek kwarantanny lub izolacji domowej.
  • Rekomenduje się nie przyprowadzanie dziecka do podmiotu, jeżeli w domu przebywa osoba w izolacji w warunkach domowych.
  • Należy ograniczyć przebywanie osób trzecich w placówce do niezbędnego minimum, z zachowaniem środków ostrożności (m.in. maseczka, dezynfekcja rąk, tylko osoby zdrowe).
  • Należy zapewnić sposoby szybkiej komunikacji z rodzicami/opiekunami dziecka.
  • Rekomenduje się zakup termometru, najlepiej bezdotykowego (minimum
    1 termometr na podmiot) – dezynfekcja po użyciu w danej grupie. W przypadku posiadania innych termometrów niż termometr bezdotykowy, konieczność jego dezynfekcji po każdym użyciu.
  • Należy uzyskać zgodę rodziców/opiekunów na pomiar temperatury ciała dziecka jeśli zaistnieje taka konieczność, w przypadku wystąpienia niepokojących objawów chorobowych.
  • Jeśli pracownik podmiotu zaobserwuje u dziecka objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych (w szczególności temperatura powyżej 38°C, kaszel, duszności),należy odizolować je w odrębnym pomieszczeniu lub wyznaczonym miejscu z zapewnieniem minimum 2 m odległości od innych osób i niezwłocznie powiadomić rodziców/opiekunów w celu pilnego odebrania dziecka z podmiotu.
  • Rekomenduje się korzystanie przez dzieci z pobytu na świeżym powietrzu, optymalnie na terenie podmiotu, ale z możliwością skorzystania z terenów rekreacyjnych.
  • W przypadku korzystania przez grupę z placu zabaw poza terenem danego podmiotu zaleca się korzystanie z niego po uprzednim czyszczeniu z użyciem detergentu lub dezynfekowanie sprzętów/ przedmiotów, do których dzieci będą miały dostęp.
  • Sprzęt na placu zabaw lub boisku, należącym do podmiotu, powinien być regularnie czyszczony z użyciem detergentu lub dezynfekowany, jeśli nie ma takiej możliwości należy zabezpieczyć go przed używaniem.

Higiena, czyszczenie i dezynfekcja pomieszczeń i powierzchni

  • Przed wejściem do budynku należy umożliwić skorzystanie z płynu dezynfekującego do rąk oraz zamieścić informację o obligatoryjnym dezynfekowaniu rąk przez osoby dorosłe, wchodzące do podmiotu.
  • Rekomenduje się, aby rodzice/opiekunowie dezynfekowali dłonie przy wejściu oraz zasłaniali nos i usta przy pomocy maseczki.
  • Należy regularnie myć ręce wodą z mydłem oraz dopilnować, aby robiły to dzieci, szczególnie po przyjściu do podmiotu, przed jedzeniem i po powrocie ze świeżego powietrza oraz po skorzystaniu z toalety.
  • Rekomenduje się monitoring codziennych prac porządkowych, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymywania w czystości ciągów komunikacyjnych, dezynfekcji powierzchni dotykowych – poręczy, klamek i powierzchni płaskich, w tym blatów w salach
    i w pomieszczeniach spożywania posiłków, klawiatury, włączników.
  • Przeprowadzając dezynfekcję należy ściśle przestrzegać zaleceń producenta znajdujących się na opakowaniu środka do dezynfekcji. Ważne jest ścisłe przestrzeganie czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń, przedmiotów, tak aby dzieci nie były narażone na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji.
  • Personel opiekujący się dziećmi i pozostali pracownicy podmiotu w razie konieczności powinni być zaopatrzeni w indywidualne środki ochrony osobistej – jednorazowe rękawiczki, maseczki, a także fartuchy z długim rękawem (do użycia np. do przeprowadzania zabiegów higienicznych u dziecka – adekwatnie do aktualnej sytuacji).
  • Zaleca się wywieszenie w pomieszczeniach sanitarnohigienicznych plakatów
    z zasadami prawidłowego mycia rąk, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji rąk – instrukcje (tam, gdzie jest taka potrzeba, również w języku ukraińskim).
  • Należy zapewnić bieżącą dezynfekcję toalet.

Gastronomia

  • Należy wyłączyć źródełka i fontanny wody pitnej, zapewnić korzystanie z innych dystrybutorów przez dzieci pod nadzorem opiekuna; zalecenia higieniczne
    w przypadku innych dystrybutorów wody zostały wskazane na stronie internetowej GIS.
  • Przy organizacji żywienia (stołówka, kuchnia) w instytucji, obok warunków higienicznych wymaganych przepisami prawa odnoszących się do funkcjonowania żywienia zbiorowego, dodatkowo wprowadzić należy zasady szczególnej ostrożności dotyczące zabezpieczenia epidemiologicznego pracowników, w miarę możliwości odległość stanowisk pracy, a jeśli to niemożliwe – środki ochrony osobistej, płyny dezynfekujące do czyszczenia powierzchni i sprzętów. Szczególną uwagę należy zwrócić na utrzymanie wysokiej higieny, mycia i dezynfekcji stanowisk pracy, opakowań produktów, sprzętu kuchennego, naczyń stołowych oraz sztućców.
  • Korzystanie z posiłków musi być bezpieczne, w miejscach do tego przeznaczonych, w tym rekomenduje się zmianowe wydawanie posiłków, czyszczenie blatów stołów i poręczy krzeseł po każdej grupie. Wielorazowe naczynia i sztućce należy myć w zmywarce z dodatkiem detergentu,
    w temperaturze minimum 60°C lub je wyparzać.
  • Od dostawców cateringu należy wymagać pojemników i sztućców jednorazowych, w przypadku braku możliwości wysokotemperaturowego mycia sztućców w placówce.

Postępowanie w przypadku podejrzenia zakażenia u personelu podmiotu

  • Zaleca się, aby do pracy w podmiocie przychodziły jedynie osoby bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz których domownicy nie przebywają w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji.
  • Należy wyznaczyć i przygotować (m.in. wyposażenie w środki ochrony i płyn dezynfekujący) pomieszczenie lub wydzielić obszar, w którym będzie można odizolować osobę w przypadku zdiagnozowania objawów chorobowych.
  • Należy przygotować procedurę postępowania na wypadek zakażenia koronawirusem lub zachorowania na COVID-19, która powinna uwzględniać minimum następujące założenia:
    • Pracownicy/obsługa podmiotu, którzy podejrzewają u siebie COVID-19 nie powinni przychodzić do pracy, powinni pozostać w domu i zapisać się na test przez stronę rządową lub wykonać go w aptece.
    • Zaleca się bieżące śledzenie informacji Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia, dostępnych na stronie poświęconej koronawirusowi, a także obowiązujących przepisów prawa.
    • Obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik, należy poddać gruntownemu sprzątaniu, zgodnie z funkcjonującymi w podmiocie procedurami oraz zdezynfekować powierzchnie dotykowe (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
    • W przypadku potwierdzonego zakażenia SARS-CoV-2 na terenie podmiotu należy stosować się do zaleceń państwowego powiatowego inspektora sanitarnego*.

* Zawsze, w przypadku wątpliwości należy zwrócić się do właściwej powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej w celu konsultacji lub uzyskania porady

Wytyczne przeciwepidemiczne GIS dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 (VI aktualizacja – 11 marca 2022 r.)

16 marca 2022

Działania skierowane do szkół podstawowych i ponadpodstawowych w ramach kampanii Nasz Klimat – MKiŚ

Ministerstwo Klimatu i Środowiska realizuje kampanię informacyjno-edukacyjną „Nasz klimat”. Głównym celem działań jest promowanie ekologicznych postaw i nawyków wśród Polaków, budowanie wrażliwości społecznej w zakresie dbałości o stan środowiska naturalnego oraz edukacja i budowanie świadomości nt. konsekwencji zmian klimatu i globalnego ocieplenia. (więcej…)