Kategoria: Komunikaty

14 maja 2021

Konferencja online „Stop patotreściom. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej w czasie pandemii”

Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli serdecznie zaprasza do udziału w konferencji online „Stop patotreściom. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej w czasie pandemii”, która odbędzie się 21 maja, w godzinach 14.30–17.30.

Na zielonym tle treść komunikatu: "Stop patotreściom. Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej w czasie pandemii”. Konferencja online 21 maja, godzina 14.30-17.00". Po prawej stronie: na tle komputera rysunek dziewczyny leżącej na rękach. W lewym dolnym rogu logotypy ZCDN oraz Samorządu Województwa Zachodniopomorskiego.

Podczas konferencji przybliżone zostaną sposoby na przeciwdziałanie zachowaniom przemocowym pojawiającym się w trakcie nauczania zdalnego.

Więcej informacji na stronie internetowej ZCDN.

13 maja 2021

Projekt edukacyjny UNICEF Polska „Moc Prezentów UNICEF”

Zapraszamy do udziału w najnowszym projekcie edukacyjnym UNICEF Polska – „Moc Prezentów UNICEF”.

Na zdjęciu znajduje się dziewczynka z niebieskim plecakiem z napisem "UNICEF". W lewym górnym rogu napis "Moc prezentów UNICEF".

Jaki jest cel?

Celem projektu edukacyjnego „Moc Prezentów UNICEF” jest:

  • rozwijanie świadomości dzieci i młodzieży na temat znaczenia pomocy humanitarnej i sytuacji mieszkańców krajów rozwijających się,
  • kształtowanie postawy zaangażowania społecznego,
  • wsparcie działań pomocowych na rzecz najbardziej potrzebujących dzieci na świecie.

W ramach projektu „Moc Prezentów UNICEF” organizator zaprasza do zapoznania się z działaniami UNICEF na świecie, zrealizowania zajęć edukacyjnych związanych z pomocą humanitarną i zaangażowania się do akcji pomocowej UNICEF Polska.

Rejestracja do projektu

Rejestracja do projektu trwa do 21 maja na stronie internetowej UNICEF.

Akcja ma charakter ogólnopolski. Skierowana jest do przedszkoli, szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych.

Czas trwania projektu: maj – czerwiec 2021 r.

Udział w projekcie jest bezpłatny.

Więcej szczegółów o akcji znajduje się na stronie akcji edukacyjnej.

 

13 maja 2021

Konferencja „Ojcostwo – przygoda, misja, wyzwanie” organizowana z okazji Międzynarodowego Dnia Rodzin

W imieniu Ministerstwa Edukacji i Nauki zapraszamy na konferencję „Ojcostwo – przygoda, misja, wyzwanie” organizowaną z okazji Międzynarodowego Dnia Rodzin ustanowionego przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Wypowiedzi zaproszonych prelegentów będą dotyczyły tematyki związanej ze znaczeniem i rolą ojca w rodzinie w kontekście współczesnych wyzwań kulturowych i cywilizacyjnych.

Grafika z tekstem: "Ojcostwo - przygoda, misja, wyzwanie. Konferencja organizowana z okazji Międzynarodowego Dnia Rodzin ustanowionego przez Zgromadzenie Ogólne ONZ". W prawym górnym rogu logotyp WOM Częstochowa.

Konferencja odbędzie się w formie zdalnej 14 maja br., w godzinach 15.00 – 17.15. Udział uczestników jest nieodpłatny.

Więcej informacji na stronie organizatora – WOM Częstochowa.

W załączniku znajduje się program konferencji.

Załączniki

Program konferencji
Data: 2021-05-13, rozmiar: 445 KB
6 maja 2021

Dostępna Szkoła – startuje druga edycja!

W połowie maja rozpocznie się drugi nabór wniosków w projekcie Dostępna Szkoła. To
ogólnopolski projekt, którego celem jest likwidacja barier z obszaru dostępności w szkołach
podstawowych każdego typu. O granty w wysokości do 1 350 tys. zł – będą mogły ubiegać
się organy prowadzące szkoły podstawowe każdego typu: publiczne, prywatne,
ogólnodostępne oraz specjalne.

Zdjęcie przedstawia sześcioro dzieci na tle tablicy. W prawym górnym rogu logotyp "Dostępna Szkoła", w prawym dolnym rogu napis: "Startuje II nabór wniosków!!!"

Projekt „Dostępna Szkoła” realizowany jest jako pilotaż działania Dostępność plus – Szkoła bez
barier przez Fundację Fundusz Współpracy i Fundację Instytut Rozwoju Regionalnego. Jego
głównym celem jest wypracowanie Modelu Dostępnej Szkoły, który będzie wyznaczał
standardy dostępności w różnych obszarach, a następnie przetestowanie go w szkołach
podstawowych. Na ten cel zostało przeznaczone 40 mln zł w formie grantów, które zostaną
przekazane wyłonionym w konkursie organom prowadzącym szkoły. W obecnym naborze
przewiduje się wybór min. 15 organów prowadzących przy alokacji 20 250 000 zł.

Model Dostępnej Szkoły

To dokument opracowany przez ekspertów i oparty na podejściu holistycznym. W tym ujęciu
dostępność nie kończy się na windzie i ułatwieniach dla wózków. To także dostępność cyfrowa
i komunikacyjna, standardy pracy z uczniami z niepełnosprawnością, standardy zajęć
opiekuńczych czy w zakresie dowozu i wyposażenia szkoły. Model zakłada synergię rozwiązań
w zakresie architektonicznym, świadomościowym i organizacyjnym, przy jednoczesnym
uwzględnieniu rzeczywistych potrzeb i możliwości placówek.

Rekrutacja

– Drugi nabór wniosków zaplanowany jest w terminie od 17 do 25 maja br. Mogą je składać
wyłącznie organy prowadzące szkoły podstawowe – mówi Agnieszka Luck, kierowniczka
projektu. I dodaje: – W rekrutacji wybranych zostanie minimum 15 organów
prowadzących dla 30 szkół podstawowych, w których zostanie zwiększona dostępność
zgodnie ze standardami Modelu Dostępnej Szkoły.

Granty

Grantem objęte zostaną szkoły podstawowe publiczne i niepubliczne wszystkich typów, w
tym, ogólnodostępne, integracyjne oraz specjalne. Wysokość grantu dla jednego organu
prowadzącego wynosić będzie od 500 tys. do 1 350 000 zł. W rekrutacji będzie można zgłosić
od jednej do trzech podległych placówek. Wsparciem objęte zostaną zarówno podmioty z
mniejszych ośrodków (organy prowadzące zarejestrowane w miejscowości do 50 tys.
mieszkańców), jak i organy prowadzące z większych miejscowości, zgłaszające do projektu
więcej niż jedną placówkę.

Poza wsparciem finansowym, grantobiorcy mogą liczyć również na pomoc w następującym
zakresie:

  • doradztwo i szkolenia kadry zarządzającej organów prowadzących oraz szkół w zakresie
    dostępności i tworzenia Indywidualnych Planów Poprawy Dostępności,
  • przeprowadzenie profesjonalnych audytów dostępności szkół,
  • udostępnienie narzędzia do samodzielnej oceny poziomu dostępności szkół,
  • doradztwo w zakresie zasad wydatkowania i rozliczenia grantu.

Harmonogram

Szczegółowy harmonogram działań, regulamin konkursu oraz procedura oceny i wyboru
organów prowadzących zostały opublikowane na stronie internetowej projektu.

Więcej informacji o projekcie: http://www.dostepnaszkola.info/

Kontakt

Małgorzata Staszkowska-Wągrodzka
Specjalistka ds. promocji
Fundacja Fundusz Współpracy
ul. Górnośląska 4a, 00-444 Warszawa
+48 661 269 830

6 maja 2021

Rekrutacja do projektu „Ekonomia społeczna dla szkół”

Stowarzyszenie Czas Przestrzeń Tożsamość wraz z partnerami: Fundacją Pasja oraz Fundacją Regionalne Centrum Młodzieży realizuje projekt pn. „Ekonomia społeczna dla szkół” finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 2.9 II Osi Priorytetowej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Projekt ma na celu opracowanie i przetestowanie pakietu edukacyjnego w zakresie ekonomii społecznej dla nauczycieli i jego pilotażowe wdrożenie w szkołach ogólnokształcących i zawodowych (branżowych) – z wyłączeniem szkół podstawowych.

Więcej informacji na stronie internetowej organizatora projektu.

6 maja 2021

Złożenie wniosków w ramach Akcji 2 Partnerstwa na rzecz Współpracy – KA2220 i KA210

W związku z ogłoszonym przez Komisję Europejską harmonogramem naboru wniosków, 20 maja 2021 roku upływa termin na złożenie wniosków o dofinansowanie w ramach Akcji 2 w sektorze Edukacja Szkolna.

Spotkanie informacyjne

Regionalny Punkt Informacyjny – Kuratorium Oświaty w Szczecinie zaprasza do udziału w spotkaniu informacyjnym dedykowanym Akcji 2 Partnerstwa na rzecz współpracy (symbol wniosku KA220 i KA210), które odbędzie się 11 maja 2021 roku o godzinie 10:00.

Program webinarium dostępny jest na stronie internetowej. Zgłoszenia przyjmowane są za pomocą formularza, w którym możecie Państwo zadawać swoje pytania dot. Akcji 2. Każda osoba zapisana otrzyma link dostępu do wydarzenia on-line. Liczba miejsc ograniczona.

22 kwietnia 2021

Kierunki Przyszłości 2021 dla Uczennic i Uczniów szkół średnich

Już 22 kwietnia odbędzie się w formule online Ogólnopolski Dzień Otwarty – KIERUNKI PRZYSZŁOŚCI. Wydarzenie jest częścią akcji „Dziewczyny na politechniki!”, ale tym razem organizatorzy zapraszają również Chłopaków.

„KIERUNKI PRZYSZŁOŚCI” odbędą się na specjalnej, zaawansowanej platformie do eventów online – Grip, pozwalającej na zorganizowanie różnorodnego merytorycznie wydarzenia, zachęcającej uczestników do aktywnego udziału i umożliwiającej im głębsze zaangażowanie.

Organizatorem przedsięwzięcia jest Fundacja Edukacyjna Perspektywy.

22 kwietnia 2021

Wirtualny spacer po Ministerstwie Finansów

Ministerstwo Finansów informuje o wirtualnym spacerze po gmachu urzędu. Jest to nowe narzędzie przygotowane z myślą o wszystkich osobach, które interesują się historią i architekturą.

Link do wirtualnego spaceru po MF. Zdjęcie przedstawia widok z góry na dziedziniec gmachu Ministerstwa Finansów od strony ul. Świętokrzyskiej. Napis Ministerstwo Finansów, wirtualny spacer, start.

Wirtualny spacer może być pomocnym narzędziem dla nauczycieli lekcji, na których omawiane są style architektoniczne (np. historii, języka polskiego, plastyki czy historii sztuki). Będzie również ciekawym urozmaiceniem zajęć, na których omawiane są zagadnienia finansowe (np. wiedza o społeczeństwie czy podstawy przedsiębiorczości).Wnętrza gmachu Ministerstwa Finansów nie są znane szerokiemu gronu, bo nie jest on na co dzień dostępny dla zwiedzających.

Gmach Ministerstwa Finansów

Gmach Ministerstwa Finansów przy ul. Świętokrzyskiej 12 został wpisany do rejestru zabytków w 2012 r. Ten okazały budynek kryje śmiałe połączenia stylów. Odzwierciedla zarówno odwagę architektów, jak i czasy, w których powstawał. Łączy to, co w latach 50. mogło wydawać się niemożliwe do pogodzenia: okazałość, rozmach, funkcjonalność i piękno w jednym.

Budynek MF pełni kilka funkcji. Jest miejscem pracy dla 2411 osób, urzędem, ale i unikalnym zabytkiem na mapie Warszawy. Wnętrza budynku nie są jednak znane szerokiemu gronu, bo nie jest on na co dzień dostępny dla zwiedzających. Siedziba MF pozostaje jednym z najciekawszych przykładów architektury monumentalnej pierwszej połowy lat 50. Budowa gmachu została ukończona w 1955 r., już po realizacji budowy Pałacu Kultury i Nauki, Sejmu czy MDM i innych sztandarowych realizacji okresu socrealistycznego.

Stylistyka budynku czerpie zarówno z architektury historycznej I Rzeczypospolitej, jak i z monumentalizmu i art deco Dwudziestolecia Międzywojennego. Architektoniczny socrealizm był tworzony przez doświadczonych projektantów epoki drugiej Rzeczypospolitej, ich uczniów i współpracowników. Tak było też w przypadku projektantów gmachu MF.

Przewidywany czas spaceru to ok. 30 minut. Ikonka „i” podpowiada najważniejsze informacje o pomieszczeniu, w którym znajduje się zwiedzający. Głos lektora pomaga w zwiedzaniu.

Zalecamy skorzystanie z przeglądarki Google Chrome bądź Firefox.

Link: Wirtualny spacer po MF – Ministerstwo Finansów – Portal Gov.pl (www.gov.pl)

16 kwietnia 2021

NIEAKTUALNE: Konkursy na kandydatów na stanowisko asystenta zastępcy dyrektora do spraw szkoły średniej w Szkole Europejskiej w Brukseli (Bruksela I) i na stanowisko asystenta zastępcy dyrektora do spraw szkoły średniej w Szkole Europejskiej w Brukseli (Bruksela IV)

Minister Edukacji i Nauki ogłosił konkursy na kandydatów na stanowisko asystenta zastępcy dyrektora do spraw szkoły średniej w Szkole Europejskiej w Brukseli (Bruksela I) i na stanowisko asystenta zastępcy dyrektora do spraw szkoły średniej w Szkole Europejskiej w Brukseli (Bruksela IV).

Załączniki

Zacznik 1 do zarzdzenia - ADD Bruksela I
Data: 2021-04-16, rozmiar: 386 KB
Zacznik 2 do zarzdzenia - ADD Bruksela IV
Data: 2021-04-16, rozmiar: 368 KB
Zacznik 3 do zarzdzenia - owiadczenie kandydata
Data: 2021-04-16, rozmiar: 340 KB
13 kwietnia 2021

„Pomoc psychologiczno-pedagogiczna z COVIDEM w tle” – konferencja Samorządu Województwa Zachodniopomorskiego

Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego zaprasza do udziału w konferencji pt. „Pomoc psychologiczno-pedagogiczna z COVIDEM w tle”

Szczegóły konferencji

  • Termin konferencji: 20 kwietnia 2021 roku, w godzinach od 10.00 do 13.30.
  • Forma: tryb online.
  • Adresaci: samorządowcy, przedstawiciele administracji rządowej, dyrektorzy poradni psychologiczno-pedagogicznych, dyrektorzy szkół, doradcy metodyczni, przedstawiciele placówek doskonalenia nauczycieli.

Istnieje możliwość wcześniejszego zadawania pytań po przesłaniu pisemnie pytań na adres: jkotlega@wzp.pl

Udział w konferencji jest bezpłatny.

Aby wziąć udział w konferencji, należy dołączyć do wydarzenia za pośrednictwem platformy Akademia KORBANK, poprzez kliknięcie w link: https://zcdn.akademia.korbank.pl/org-zjx-39k

W załączniku znajduje się program konferencji.

 

Załączniki

Program konferencji
Data: 2021-04-13, rozmiar: 15 KB
12 kwietnia 2021

XI Ogólnopolski Kongres Nauczycieli Wychowania do Życia w Rodzinie pod Honorowym Patronatem Ministra Edukacji i Nauki

Szanowni Państwo
Nauczyciele i wychowawcy
województwa zachodniopomorskiego,

w dniach 18-19 kwietnia 2021 r. odbędzie się XI Ogólnopolski Kongres Nauczycieli Wychowania do Życia w Rodzinie pod Honorowym Patronatem i z udziałem Ministra Edukacji i Nauki.

Organizatorem Kongresu jest Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Częstochowie przy współudziale Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie.

W związku z sytuacją pandemiczną Kongres odbędzie się w formie zdalnej. Szczegółowy program dostępny jest na stronie internetowej Organizatora. Udział uczestników w XI edycji jest nieodpłatny.

Kongres odbywać się będzie przez dwa dni

  • 18 kwietnia 2021 r. (niedziela) w godz. 15.00–18.00 z udziałem dr hab. Przemysława Czarnka Ministra Edukacji i Nauki, nauczycieli konsultantów, nauczycieli doradców metodycznych oraz zaproszonych gości (seminarium),
  • 19 kwietnia 2021 r. (poniedziałek) w godz. 9.30 – 15.00 z udziałem nauczycieli uczących wychowania do życia w rodzinie w szkołach oraz nauczycieli konsultantów, nauczycieli doradców metodycznych i zaproszonych gości (konferencja).

Rejestracja do udziału w Kongresie możliwa jest za pośrednictwem strony internetowej.

1 kwietnia 2021

Dni Otwarte Politechniki Wrocławskiej

Politechnika Wrocławska zaprasza na Dni Otwarte online, które odbędą się w dniach 19-23 kwietnia 2021 roku. Od poniedziałku do piątku będzie można dowiedzieć się wszystkiego o kierunkach, jakie oferuje PW oraz o zasadach rekrutacji. Każdy dzień poświęcony będzie innej dyscyplinie naukowej. Każdy więc znajdzie coś dla siebie.

Przebieg Dni Otwartych

Przygotowano te dni z myślą nie tylko o maturzystach, ale również uczniach klas niższych, przed którymi decyzje o studiach dopiero za rok, czy dwa. W jednym miejscu i bez wychodzenia z domu młodzież dowie się wszystkiego o kierunkach studiów, pozna studentów, nauczycieli akademickich i absolwentów, uzyska informacje o stypendiach i domach studenckich. Można też będzie wziąć udział w konkursie i wygrać nagrody.

Szczegółowe informacje znaleźć można na: https://rekrutacja.pwr.edu.pl/dni-otwarte oraz fb https://www.facebook.com/RekrutacjaPWr

Stoiska wydziałów będą dostępne na portalu www.dniotwarte.pwr.edu.pl

1 kwietnia 2021

Komunikat w sprawie zawieszenia pracy stacjonarnej przedszkoli

Szanowni Państwo
Dyrektorzy przedszkoli, szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi,
osoby kierujące inną formą wychowania przedszkolnego!

Z uwagi na wysoki wzrost zachorowalności w kraju i konieczność zahamowania szerzącej się pandemii, od 29 marca została zawieszona praca stacjonarna przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego. Oznacza to prowadzenie zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, ale z pewnymi wyjątkami wskazanymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 26 marca 2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U.  z 2021r., poz. 561).

Przypominam, iż w świetle § 2 ust. 4 tego rozporządzenia, dyrektor ma obowiązek zorganizować zajęcia w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego, na wniosek:

1) rodziców dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

2) rodziców dzieci, którzy:

  • są zatrudnieni w podmiotach wykonujących działalność leczniczą,
  • realizują zadania dotyczące koordynacji ratownictwa medycznego,
  • realizują zadania publiczne w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem
    i zwalczaniem COVID-19,
  • pełnią służbę w jednostkach zapewniających bezpieczeństwo i porządek publiczny,
  • wykonują działania ratownicze,
  • są zatrudnieni w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej w rozumieniu art. 6 pkt 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1876 i 2369),
  • są zatrudnieni w ogrzewalniach i noclegowniach, o których mowa w art. 48a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
  • są zatrudnieni w placówkach zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, o których mowa w art. 67 i art. 69 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
  • są zatrudnieni w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówkach opiekuńczo-terapeutycznych oraz w interwencyjnych ośrodkach preadopcyjnych,
  • są zatrudnieni w formach opieki nad dziećmi w wieku do lat 3,
  • są zatrudnieni w jednostkach systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, i realizują zadania na terenie tych jednostek.

Wsparcie powinny uzyskać rodziny, w których przynajmniej jeden z rodziców jest zatrudniony w podmiocie leczniczym lub świadczy usługi na rzecz przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się pandemii. Warunkiem zorganizowania zajęć dla dzieci jest  wniosek rodziców złożony do dyrektora.

Wsparcie, które w ten sposób udzielacie rodzicom swoich podopiecznych, wykonujących zadania służbowe we wskazanych wyżej jednostkach, umożliwia im skoncentrowanie wysiłków na leczeniu, a także wykonywaniu innych  zadań publicznych związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

 

24 marca 2021

Międzynarodowa konferencja „Edukacja w akcji”

Centrum Nauki Experyment w Gdyni zaprasza do udziału w międzynarodowej konferencji „Edukacja w akcji” w dniach 14-16 kwietnia 2021r. W ramach wydarzenia odbędą się wykłady oraz warsztaty z udziałem gości z Polski, Grecji, Czech i Węgier. 

Szczegóły na temat konferencji na stronie Organizatora.

18 lutego 2021

Konkurs plastyczny „Bio segregujesz, kompost zyskujesz” – zaproszenie

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Koszalinie organizuje konkurs plastyczny „Bio segregujesz, kompost zyskujesz” pod Honorowym Patronatem Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty. Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych z Koszalina i gminy Sianów. Do wygrania są nagrody indywidualne (kategorie klas I-III oraz IV-VIII) oraz dla szkół, w których uczą się laureaci.
 
Celem przedsięwzięcia jest promocja prawidłowych postaw proekologicznych wśród młodzieży szkolnej.
 
Prace należy przesyłać na adres organizatora do 31 marca br.
 
W załączniku znajdują się regulamin konkursu oraz plakat promocyjny.
 

Załączniki

Regulamin konkursu
Data: 2021-02-18, rozmiar: 2 MB
Plakat
Data: 2021-02-18, rozmiar: 119 KB
22 marca 2021

Konkursy na stanowiska zastępcy dyrektora w Szkole Europejskiej w Mol oraz Varese

Informujemy, że Minister Edukacji i Nauki ogłosił konkursy na kandydatów na stanowisko zastępcy dyrektora do spraw przedszkola i szkoły podstawowej w Szkole Europejskiej w Mol oraz zastępcy dyrektora do spraw szkoły średniej w Szkole Europejskiej w Varese.

W załączeniu znajduje się ogłoszenie o konkursie.

 

 

Załączniki