22 marca 2022

Ruszył nabór do programu Szkolnych Festiwali Explory

Zachęcamy szkoły z całej Polski do zorganizowania w swojej placówce Szkolnego Festiwalu Explory. Oprócz wsparcia merytorycznego i promocyjnego, szkoły mogą otrzymać grant na dofinansowanie kosztów realizacji wydarzenia. Zgłoszenia przyjmowane są do 30 kwietnia 2022.

Jak zgłosić szkołę do programu?

By zgłosić szkołę do programu wystarczy wypełnić wniosek online https://bit.ly/37Fpq2p 

Regulamin programu

Regulamin Programu dostępny na stronie: https://www.explory.pl/informacje-o-programie,229 

Informacje o programie

Szkolne Festiwale Explory to część Programu Explory, który skupia się na odkrywaniu talentów i wspieraniu młodzieży w rozwijaniu własnych projektów badawczych i wynalazków. Jednym z działań w Programie jest Konkurs Explory będący największym i najbardziej masowym w Polsce konkursem, skierowanym do młodzieży w wieku 13-20 lat, pozwalającym tworzyć projekty naukowe z dowolnych dziedzin, rozwijać swoje zainteresowania i poszerzać wiedzę. Szkolny Festiwal Explory to przede wszystkim pierwszy z trzech etapów Konkursu Explory i pierwsze kroki umożliwiające szkolnym pasjonatom nauki i technologii konfrontację własnych pomysłów z ekspertami oraz zdobycie doświadczenia w prezentowaniu autorskich projektów.

W trakcie festiwalu odbywa się szkolny etap Konkursu Explory, przygotowany w oparciu o metodologię i regulamin Konkursu Explory. Celem Festiwalu jest zachęcanie coraz większej ilości młodzieży do tworzenia i rozwijania projektów naukowych oraz wyłonienie w trakcie szkolnego etapu konkursu projektów, które będą prezentowane podczas regionalnego etapu Konkursu Explory.  Festiwal można wzbogacić o warsztaty, wykłady czy pokazy naukowe dla uczniów. Fundacja pokazuje jak zorganizować Festiwal i przeprowadza przez cały proces, udzielając wsparcia na każdym etapie.

Szkolne Festiwale Explory rozwijane są od 2017 roku. Do tej pory zorganizowano 28 takich wydarzeń. W ramach każdego z nich powstało od 10 do 25 projektów badawczych, czyli działanie to wprost przekłada się na zainteresowanie młodzieży tworzeniem własnych projektów naukowych.