29 lipca 2021

Zgłoś swoją szkołę do projektu i aktywuj mLegitymację

Zachęcamy szkoły ponadpodstawowe do dołączenia do bezpłatnego programu mLegitymacja, w ramach aplikacji mObywatel. Do programu dołączyło już 7425 szkół, dzięki czemu wydano do tej pory ponad 105 tysięcy mLegitymacji Szkolnych.

Na zdjęciu na żółtym tle częściowy wizerunek kobiety trzymającej w ręku smartfona, a na nim zielono-biała legitymacja szkolna.

Legitymacja szkolna w telefonie

Wspomniana usługa stwarza możliwość, aby uczniowie posiadali legitymację szkolną w swoich smartfonach. Jest to wygodne rozwiązanie, które ułatwia codzienne funkcjonowanie uczniów. Co ważne, zgodnie z prawem, mLegitymacja jest oficjalnym dokumentem, honorowanym równorzędnie jak legitymacja papierowa.

Dlaczego mLegitymacja to w pełni bezpieczny dokument?

mLegitymacja to dokument, który posiada takie zabezpieczenia jak:

  • hologram – kolor hologramu zmienia się przy poruszaniu telefonem,
  • element dynamiczny – flaga na ekranie telefonu faluje,
  • data wydania legitymacji,
  • termin ważności legitymacji – oznaczenie czy legitymacja jest ważna (kolor zielony), czy nieważna (kolor czerwony),
  • czas okazania w formacie DD-MM-RRRR oraz czas podany co do sekundy,
  • powtarzający się wzór tła.

Co należy zrobić, aby przystąpić do programu?

Aby szkoła mogła przystąpić do programu mLegitymacja, dyrektor danej placówki musi zgłosić szkołę poprzez portal Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej. Należy wypełnić krótki formularz, który znajduje się na stronie OSE i wybrać odpowiednio „Zgłoś do mLegitymacji”. Proces podpisania porozumienia i udziału w projekcie mLegitymacja obsługiwany jest przez NASK BIP w imieniu Ministra Cyfryzacji. Po podpisaniu porozumienia szkoła otrzymuje dostęp do portalu „Dla szkół i uczelni”. Następnie zadaniem szkoły będzie wprowadzenie danych uczniów do portalu. Na tej podstawie wysyłana jest paczka z danymi do portalu i po otrzymaniu przez szkoły QR uczniowie mogą zainstalować aplikację na swoich smartfonach. Aby aktywować mLegitymację, uczniowie muszą zeskanować kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny, otrzymany w sekretariacie szkoły. Dlatego po zgłoszeniu do programu, w szkole powinien działać system do wydawania mLegitymacji.

Więcej informacji znajduje się w załączonych materiałach oraz na stronie internetowej gov.pl.

Załączniki

Regulamin mLegitymacji
Data: 2021-07-29, rozmiar: 503 KB
Instrukcja mLegitymacji
Data: 2021-07-29, rozmiar: 1 MB
Instrukcja podpisywania profilem zaufanym
Data: 2021-07-29, rozmiar: 559 KB
Porozumienie - szkoła publiczna
Data: 2021-07-29, rozmiar: 212 KB
Porozumienie - szkoła niepubliczna
Data: 2021-07-29, rozmiar: 210 KB
Pełnomocnictwo dla dyrektora szkoły
Data: 2021-07-29, rozmiar: 114 KB