28 marca 2025 r. po raz siódmy odbędzie się Dzień Nowych Technologii w Edukacji. Celem wydarzenia jest popularyzowanie szeroko rozumianej technologii informacyjno-komunikacyjnej w codziennej pracy dydaktycznej. Uroczysta inauguracja z udziałem Sekretarza Stanu w Ministerstwie Edukacji Katarzyny Lubnauer odbyła się 17 marca br. w Szkole Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Skarżysko-Kamiennej. Zgłoszenie udziału Do […]
Kategoria: Edukacja informatyczna
Koduj z Gigantami – bezpłatne warsztaty programistyczne dla dzieci i młodzieży
Giganci Programowania zapraszają dzieci i młodzież do udziału w 15. edycji bezpłatnych warsztatów z programowania w ramach akcji „Koduj z Gigantami”. Wydarzenie, jak w poprzednich edycjach, zostało objęte patronatem honorowym Ministra Edukacji Narodowej oraz prezydentów polskich miast. Co nowego czeka na uczniów w tej edycji? Hasłem przewodnim tegorocznej edycji jest „Cyber Przygoda w świecie AI”. […]
#MEDIAchallenge: Wikipedia dla uczniów – przyjaciel czy wróg?
Dlaczego hasło o Minecrafcie różni się od hasła antycentrum Galaktyki? Czemu coś znika z Wikipedii, a coś nowego może się pojawić? O tym wszystkim w kolejnym ogólnopolskim webinarium #MEDIAchallenge: Wikipedia dla uczniów – przyjaciel czy wróg?, które odbędzie się 19 października w godzinach 12.00-13.00. Spotkanie, skierowane do uczniów i nauczycieli z całej Polski, poprowadzi Klara […]
Wyniki konkursu dla nauczycieli „Kierunek – innowacja 2023”
Ministerstwo Edukacji i Nauki ogłosiło wyniki konkursu dla nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych „Kierunek – innowacja 2023”.
Warsztaty “Koduj z Gigantami. W kr(AI)nie przyszłości”
Już po raz 13. szkoła programowania Giganci Programowania przeprowadza za darmo warsztaty z programowania dla dzieci i młodzieży. Zajęcia dedykowane są grupom dzieci w wieku 7 do 9 i osobno – 10 do 12 roku życia. Dla młodych w wieku 13-18 lat także przygotowane są dostosowane do wieku zajęcia. Warsztaty “Koduj z Gigantami. W kr(AI)nie […]
Fundacja PFR zaprasza na bezpłatne warsztaty historyczne VR dla uczniów
Podróż po transatlantyku MS „Piłsudski” brzmi surrealistycznie? Nie dla uczestników projektu „Wizja przeszłości”. Ten interdyscyplinarny projekt STEAM wykorzystuje technologię wirtualnej rzeczywistości i łączy edukację historyczną, kulturalną i patriotyczną. W tej niezwykłej przygodzie od początku wakacji wzięło już udział prawie 400 uczniów, a rekrutacja na wrześniowe warsztaty właśnie ruszyła!
Cyberlekcje 3.0 – Cyberedukacja to podstawa
Cyberlekcje 3.0 to nowa odsłona projektu edukacyjnego, który jest realizowany w ramach współpracy Ministerstwa Cyfryzacji oraz Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej – Państwowego Instytutu Badawczego (NASK-PIB). Projekt skierowany jest do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, a jego celem jest wsparcie w nauczaniu o bezpiecznym korzystaniu z Internetu i dostarczenie gotowych narzędzi dydaktycznych do prowadzenia zajęć.
Kolejne laptopy dla czwartoklasistów i bony dla nauczycieli
Prezydent RP Andrzej Duda podpisał ustawę o wsparciu rozwoju kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Wraz z początkiem nowego roku szkolnego uczniowie IV klas publicznych i niepublicznych szkół podstawowych otrzymają bezpłatne laptopy, a nauczyciele dofinansowanie w wysokości 2,5 tys. zł na zakup sprzętu komputerowego. Celem programu jest unowocześnienie procesu dydaktycznego w polskich szkołach, a zakup komputerów […]