Kategoria: Komunikaty

25 kwietnia 2025

Szkolenia z zakresu Sieci Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie

Kuratorium Oświaty w Szczecinie organizuje szkolenia dotyczące zagadnienia Sieci Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie. Szkolenia kierowane są do dyrektorów szkół i placówek, szkolnych koordynatorów sieci oraz nauczycieli-przyszłych koordynatorów sieci.

Szkolenie obejmuje dwa moduły, które odbędą się w następujących terminach:

I moduł: “Wstąpienie do Sieci Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie”-16.05.2025 r.-godz. 11.00-12.00-Sala Rycerska Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli-przyszłych szkolnych koordynatorów oraz dyrektorów szkół i placówek chętnych do wstąpienia do Zachodniopomorskiej Sieci Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie.

Prowadząca: Mariola Pipier.

Rejestracja pod linkiem

Rejestracja na szkolenie będzie aktywna do 9 maja 2025 r. do wyczerpania miejsc.

II moduł: “Certyfikat wojewódzki I certyfikat krajowy Sieci Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie”-16.05.2025 r.-godz.12.00-13.00-Sala Rycerska Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie.

Szkolenie skierowane jest do szkolnych koordynatorów oraz dyrektorów szkół i placówek będących w Zachodniopomorskiej Sieci Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie przygotowujących się do otrzymania wojewódzkiego i krajowego certyfikatu.

Prowadząca:Mariola Pipier.

Rejestracja pod linkiem

Rejestracja na szkolenie będzie aktywna do 9 maja 2025 r. do wyczerpania miejsc.

W razie pytań można kontaktować się pod adresem mailowym

 

17 kwietnia 2025

Ankieta dla dyrektorów szkół podstawowych województwa zachodniopomorskiego

Uniwersytet – Instytut Historyczny w Szczecinie w ramach porozumienia
z Zachodniopomorskim Kuratorem Oświaty realizuje projekt w ramach którego prowadzi   badania jakości kształcenia i jego uwarunkowań w szkołach podstawowych, w związku z wynikami egzaminów ósmoklasisty w województwie zachodniopomorskim. Prowadzone na szeroką skalę badanie jest okazją do świadomego zaprojektowania zmian
w szkole.

Prosimy dyrektorów szkół podstawowych o wypełnienie ankiety w formie elektronicznej

Link do ankiety 

 

14 kwietnia 2025

Rządowy Program Wspierania Rozwoju Organizacji Poradniczych na lata 2022 – 2033, o nazwie “Świadomy Obywatel – Prawo do Porady”

Stowarzyszenie Inicjatywa Obywatelska Pro Civium (Stop Stygmatyzacji) realizuje zadanie publiczne sfinansowane przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Wspierania Rozwoju Organizacji Poradniczych na lata 2022 – 2033, o nazwie “Świadomy Obywatel – Prawo do Porady”

W ramach rządowego programu “Świadomy Obywatel – Prawo do Porady” oferowane jest wsparcie dla:

  • Nauczycieli – w zakresie problemów zawodowych, wypalenia zawodowego, trudnych sytuacji w pracy oraz wsparcia psychologicznego;
  • Rodziców – w sprawach wychowawczych, rodzinnych, prawnych oraz kryzysowych.

W ramach rządowego programu oferowana jest bezpłatną pomoc specjalistów:

  • Pomoc psychologiczną – wsparcie w radzeniu sobie ze stresem, trudnościami wychowawczymi i zawodowymi.
  • Porady prawne – dotyczące prawa oświatowego, praw rodziców i nauczycieli.
  • Doradztwo zawodowe – dla nauczycieli planujących rozwój kariery oraz rodziców wspierających swoje dzieci w wyborze ścieżki edukacyjnej.

 Szczegółowe informacje na stronie

25 marca 2025

Dzień Nowych Technologii 2025 – konkurs dla szkół

28 marca 2025 r. po raz siódmy odbędzie się Dzień Nowych Technologii w Edukacji. Celem wydarzenia jest popularyzowanie szeroko rozumianej technologii informacyjno-komunikacyjnej w codziennej pracy dydaktycznej. Uroczysta inauguracja z udziałem Sekretarza Stanu w Ministerstwie Edukacji Katarzyny Lubnauer odbyła się 17 marca br. w Szkole Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Skarżysko-Kamiennej.

Zgłoszenie udziału

Do 4 kwietnia br. Można zgłaszać chęć organizowania DNTE w swojej szkole lub placówce. W ramach obchodów DNTE można zorganizować zajęcia, warsztaty, prezentacje multimedialne, gry, zabawy, projekcie filmów, spotkania z ciekawymi osobami oraz lekcje pokazowe dla dzieci i dorosłych.

Zgłoszenia przyjmowane są za pośrednictwem strony internetowej.

Konkurs dla nauczycieli

Każda inicjatywa zgłoszona do 4 kwietnia przez powyższy formularz, może wziąć udział w konkursie na najlepsze wydarzenie, które zostaną wyróżnione nagrodami rzeczowymi. Konkurs odbywa się w trzech kategoriach:

  • przedszkola,
  • szkoły podstawowe,
  • szkoły ponadpodstawowe.

Regulamin konkursu dostępny jest na stronie internetowej.

Warunki udziału w konkursie

Pytania należy kierować do Wojewódzkiego koordynatora ds. innowacji w edukacji – Emilii Gwizd starszego specjalisty w Wydziale Wspierania Edukacji, Analiz i Strategii (tel. 91 44 27 536, egwizd@kuratorium.szczecin.pl)

21 marca 2025

Peer Support – projekt Ministerstwa Edukacji Narodowej „Wparcie Rówieśnicze w Zakresie Zdrowia Psychicznego Młodzieży”

W ramach działań podejmowanych przez Ministra Edukacji, mających na celu zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa w szkole i odpowiedniej przestrzeni do rozwoju, rozpoczęto w grudniu 2024 roku realizację projektu pod nazwą Wparcie Rówieśnicze w Zakresie Zdrowia Psychicznego Młodzieży. Projekt realizowany jest w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, Innowacje społeczne Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.

 

Cel programu

Głównym celem projektu realizowanego do 2028 roku przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji i Fundacją Instytut Edukacji Pozytywnej (Partnerzy projektu) jest opracowanie i przetestowanie w 200 szkołach ponadpodstawowych metody wsparcia dla uczniów i uczennic w kryzysach psychicznych, opartej na wsparciu rówieśniczym, tzw. metody peer support.

O inicjatywie

Opracowanie metody wsparcia rówieśniczego, uwzględniającej uważność na drugą osobę i zaangażowaną rolę nauczycieli, adekwatnej do polskich warunków szkolnych, o cechach prewencji zdrowia psychicznego i bezpiecznej dla uczestników będzie poparte wypracowaniem niezbędnych materiałów i narzędzi. W metodzie zawarte zostaną m.in. kryteria rekrutacji i oceny gotowości koordynatorów, koordynatorek oraz schoolworkerów do pełnienia danej roli, scenariusze szkoleń i warsztatów z uczniami, schematy przepływu informacji, zasady superwizji oraz wszelkie inne wytyczne, które będą gwarantować nie tylko sprawność metody, ale także jej realną wartość w praktyce.

Wnioski wynikające z prowadzonego monitorowania realizacji etapów projektu oraz ewaluacji metody posłużą do wypracowania rekomendacji do systemowego wdrożenia i usprawniających poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne.

Więcej informacji o projekcie

Szczegółowe informacje na temat realizowanego projektu oraz aktualności można odnaleźć na stronach internetowych Partnerów: