Informujemy, że na stronie Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej opublikowano film promujący e-materiały do kształcenia zawodowego – link do filmu
Informujemy, że na stronie Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej opublikowano film promujący e-materiały do kształcenia zawodowego – link do filmu
Do 4 kwietnia br. Można zgłaszać chęć organizowania DNTE w swojej szkole lub placówce. W ramach obchodów DNTE można zorganizować zajęcia, warsztaty, prezentacje multimedialne, gry, zabawy, projekcie filmów, spotkania z ciekawymi osobami oraz lekcje pokazowe dla dzieci i dorosłych.
Zgłoszenia przyjmowane są za pośrednictwem strony internetowej.
Każda inicjatywa zgłoszona do 4 kwietnia przez powyższy formularz, może wziąć udział w konkursie na najlepsze wydarzenie, które zostaną wyróżnione nagrodami rzeczowymi. Konkurs odbywa się w trzech kategoriach:
Regulamin konkursu dostępny jest na stronie internetowej.
Pytania należy kierować do Wojewódzkiego koordynatora ds. innowacji w edukacji – Emilii Gwizd starszego specjalisty w Wydziale Wspierania Edukacji, Analiz i Strategii (tel. 91 44 27 536, egwizd@kuratorium.szczecin.pl)
Głównym celem projektu realizowanego do 2028 roku przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji i Fundacją Instytut Edukacji Pozytywnej (Partnerzy projektu) jest opracowanie i przetestowanie w 200 szkołach ponadpodstawowych metody wsparcia dla uczniów i uczennic w kryzysach psychicznych, opartej na wsparciu rówieśniczym, tzw. metody peer support.
Opracowanie metody wsparcia rówieśniczego, uwzględniającej uważność na drugą osobę i zaangażowaną rolę nauczycieli, adekwatnej do polskich warunków szkolnych, o cechach prewencji zdrowia psychicznego i bezpiecznej dla uczestników będzie poparte wypracowaniem niezbędnych materiałów i narzędzi. W metodzie zawarte zostaną m.in. kryteria rekrutacji i oceny gotowości koordynatorów, koordynatorek oraz schoolworkerów do pełnienia danej roli, scenariusze szkoleń i warsztatów z uczniami, schematy przepływu informacji, zasady superwizji oraz wszelkie inne wytyczne, które będą gwarantować nie tylko sprawność metody, ale także jej realną wartość w praktyce.
Wnioski wynikające z prowadzonego monitorowania realizacji etapów projektu oraz ewaluacji metody posłużą do wypracowania rekomendacji do systemowego wdrożenia i usprawniających poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne.
Szczegółowe informacje na temat realizowanego projektu oraz aktualności można odnaleźć na stronach internetowych Partnerów:
IBE – Państwowy Instytut Badawaczy zaprasza do obejrzenia webinaru informacyjnego poświęconego Profilowi Absolwenta i Absolwentki szkoły ponadpodstawowej.
Podczas spotkania eksperci omówili:
Polskie szkoły mogą włączać się w pomoc zniszczonym szkołom syryjskim organizując zbiórki charytatywne – np. kiermasze, zawody sportowe, czy aukcje, przystępując do programu „Szkoła Szkole”, organizowanego przez Caritas Polska, pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej
2,5 miliona dzieci nie uczęszcza do szkoły, a kolejny milion trwa w niepewności, bo nauka w każdej chwili może zostać przerwana. Oznacza to, że łącznie 3,5 miliona dzieci nie ma w ogóle lub ma niepewny dostęp do edukacji. Sytuacja jest trudna, bo aż 40% szkół przestało funkcjonować z powodu zniszczeń wojennych lub braku konserwacji. Te placówki, które jeszcze działają, nie otrzymują już państwowego finansowania, z którego opłacały podstawowe media, takie jak woda, prąd czy ogrzewanie zimą. Nadzieją dla syryjskich dzieci i ich rodziców jest program Szkoła Szkole, który ma na celu pomoc w odbudowie szkół, wyposażenie placówek w niezbędny sprzęt i wsparcie nauczycieli.
Szkoły, które przystąpią do programu, otrzymają:
humanitarnych oraz rozwijających empatię i odpowiedzialność za innych.
programu, Idą Nowakowską. Zwycięska szkoła otrzyma również nagrodę ufundowaną przez
Ministerstwo Edukacji Narodowej – dyplom podpisany przez minister Barbarę Nowacką,
mikroskop Delta Optical BioStage II oraz zestaw książek.
Kto może się zgłosić?
Do przedsięwzięcia Szkoła Szkole dołączyć mogą dyrekcje szkół i przedszkoli publicznych, społecznych i prywatnych , nauczyciele, rodzice uczniów, szkolne koła charytatywne i Szkolne Koła Caritas, uczniowie zainteresowani sytuacją w Syrii.
Jak dołączyć do programu?
Należy zarejestrować szkołę poprzez formularz rejestracyjny dostępny na stronie szkolaszkole, na której można też znaleźć więcej szczegółów dotyczących programu.
Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy zaprasza na webinar informacyjny „Profil absolwenta szkół ponadpodstawowych – podstawowe informacje o organizacji prac konsultacyjnych”, podczas którego:
Webinar odbędzie się w dniu 10 marca br., godz. 16:30-17:15.
Formularz rejestracyjny dostępny jest tutaj.
Zapraszamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi Profilu Absolwenta i Absolwentki szkół ponadpodstawowych.
Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE) przeprowadza konsultacje społeczne dot. zmiany treści programowych zawartych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 lutego 2019 roku w sprawie doradztwa zawodowego (Dz. U. 2019, poz. 325).
Celem działania jest zmodyfikowanie obecnego programu doradztwa zawodowego o założenia modelu Profilu Absolwenta i Absolwentki 2.0 opracowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, uwzględniając w szczególności konieczność rozwijania kompetencji przekrojowych.