17 marca 2025

Raport o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – informacje

Szanowne Panie Dyrektorki,
Szanowni Panowie Dyrektorzy szkół i placówek,
w nawiązaniu do komunikatu z dnia 14 stycznia 2025 r. dotyczącym obowiązku
sporządzania raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi
potrzebami przez szkoły publiczne, zespoły szkolne oraz zespoły szkolno-
przedszkolne informuję, że w zakresie dostępności cyfrowej, w raporcie należy
wykazać jedynie:

  • strony internetowe prowadzone przez podmiot publiczny, czyli prowadzone w
    domenie należącej do tego podmiotu i przez niego kontrolowane;
  • aplikacje mobilne udostępniane przez podmiot publiczny, czyli wszystkie rodzaje
    oprogramowania, których właścicielem jest ten podmiot.

Dlatego w Dziale 2 raportu dostępności nie powinny być wykazywane: e-dzienniki
(np. Librus, Vulcan), komunikatory internetowe typu Skype, Teams itp., portale
społecznościowe typu Facebook, Instagram, itp., bądź serwisy internetowe typu
YouTube, a także adresy e-mail, linki do deklaracji dostępności oraz strony i aplikacje
mobilne znajdujące się w domenach, do których dostęp jest opłacany przez dany
podmiot (np. edupage, superszkolna, szkolnastrona, Office 365, itp.).

Pod linkiem Informacje o raportowaniu – Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
znajdziecie Państwo film instruktażowy dotyczący raportowania dostępności w 2025
r. oraz podstawowe informacje w tym zakresie.