15 stycznia 2025

Obowiązek aktywowania adresu do doręczeń elektronicznych

Szanowne Panie Dyrektorki,

Szanowni Panowie Dyrektorzy szkół i placówek,

uprzejmie przypominamy, że od dnia 1 stycznia 2025 r. przedszkola, szkoły i placówki, dla których organem prowadzącym są jednostki samorządu terytorialnego, powinny stosować e-Doręczenia w zakresie doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE). Natomiast w odniesieniu do stosowania e-Doręczeń w zakresie doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej (PUH) przez te organy, obowiązek ten zacznie obowiązywać od dnia 1 października 2029 r.

W przypadku, gdy organem prowadzącym jest minister, wówczas dzień 1 stycznia 2025 r. jest terminem właściwym zarówno dla doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE), jak i w zakresie doręczania korespondencji w publicznej usłudze hybrydowej (PUH).

Wskazujemy ponadto, że obowiązek aktywowania adresu do doręczeń elektronicznych od dnia 1 stycznia 2025 r. dotyczy szkół oraz innych placówek oświatowych finansowanych w ponad 50% ze środków publicznych.

Materiały informacyjne, w tym filmy instruktażowe dotyczące e-Doręczeń znajdziecie Państwo pod adresem strony internetowej https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/materialy3.