5 grudnia 2024

Certyfikaty „Przedszkole Promujące Zdrowie” i „Szkoła Promująca Zdrowie” w województwie zachodniopomorskim

W 2024 roku Wojewódzki Certyfikat Szkoły Promującej Zdrowie przyznano:

Przedszkolu Miejskiemu w Wolinie „Kraina Uśmiechu”

Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Marianowie

Szkole Podstawowej nr 11 w Stargardzie (z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego im. Noblistów Polskich)

Szkole Podstawowej Nr 3 im.  Kornela Makuszyńskiego (z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Stargardzie)

Prolongatę Wojewódzkiego  Certyfikatu Szkół Promujących Zdrowie w 2024 roku przyznano następującym placówkom:

Przedszkolu Publicznemu nr 9 w Szczecinie

Szkole Podstawowej nr 3 (im. Juliusza Słowackiego w Szczecinie)

Certyfikaty zostały wręczone 4 grudnia 2024 roku podczas uroczystości w Szkole Podstawowej nr 3 w Stargardzie.

Certyfikat Krajowy przyznany Szkole Podstawowej w Iwinie (im. Mikołaja Kopernika) zostanie wręczony podczas uroczystości w Warszawie, a w środę jej przedstawicielkom złożył gratulacje Zachodniopomorski Kurator Oświaty

Wszystkim szkołom w sieci gratulujemy!

W skład zespołu przyznającego wchodzą przedstawiciele:

– Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty

– Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego

– Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia -Nauczycieli w Szczecinie

– Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego

– Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej

– Zachodniopomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia

– Oddziału Terenowego w Szczecinie Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa

– Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie

– Szkoły Podstawowej Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie

Otrzymany Certyfikat jest efektem długofalowego działania i jednocześnie zobowiązuje do utrzymywania wysokich standardów, które wyznaczają główne kierunki pracy placówki. Program „Przedszkole i Szkoła Promujące Zdrowie” realizowany jest w Polsce od 1991 roku. Koncentruje się przede wszystkim na promowaniu zdrowego stylu życia. Cieszy się dużym zainteresowaniem, ponieważ jego podstawowe założenia dobrze wpisują się w dydaktyczną, opiekuńczą i wychowawczą rolę przedszkola i szkoły.

Placówki przedszkolne i szkolne przystępują do programu dobrowolnie. Decyzję podejmuje rada pedagogiczna po konsultacji z przedstawicielami społeczności przedszkolnej czy szkolnej, w tym z rodzicami.